رواية أحببت دكتور جامعي كاملة بقلم دنيا محمد
نور لبست وجهزت وقالتله بتعب يلا
يزن اخد نور وراحو للدكتورة
اكتورة كشفت عليها وقالت بابتسامة: الف مبروك ي استاذ المدام حامل في الشهر الاول
يزن بفرحة ومش مصدق: انتي بتتكلمي بجد وراح لنور بسرعة وقعد يحضن ويبوس فيها ونسي الدكتورة
نور قامت بكسوف وقالتله مبروك ي حبيبي
يزن اخدها وطلع وساق العربية
وصلو البيت وقالها: عايزك تاخدي بالك من نفسك ونا في الشغل وتاكلي كويس ومتتحركيش كتير
نور بضحك: ااي كل دهه دنا لسه ف الاول
يزن بتذمر طفولي: ااسمعي الكلام اللي بقولك عليه بس
نور ضحكت وقالتله حاضر ي حبيبي
وعدي اليوم وكانت فرحانة بس مستغربة بمكالمة سوزي ليها ومكتتش مطمنة بس طنشت
وفي يوم سوزي اتصلت من رقم تاني غريب وغيرت صوتها وقالتلها
الحقي يزن تعبان جدا في شقته التانية وهيم@وت
نور قامت بخضة وقالت: اديني العنوان بسرعة
قامت نور ولبست اي حاجة وطارت علي العنوان وقبل ما تطلع حد خدرها من وراها وكانت سوزي
سوزي بخبث: والله ووقعتي ي نور
عند يزن فتح فونه ولاقي رسالة مكتوب فيها
(الحق مراتك بتخونك مع ابن خالتها وانت نايم علي ودانك عنوان الشقة….)
يزن كان عايز يعرف مين صاحب الرسالة بس اتعصب من الكلام وطلع علي عنوان الشقة طلع ولاقي الباب مفتوح دخل لقي نور علي سرير احمد (ابن خالتها) واحمد بيحاول يقرب منها ونور متخدره خاالص
يزن جري علي احمد ونزل فيه ضر’ب فيه لغيط ما اغمي عليه من الضر’ب.. بعدها يزن راح شد نور من شعرها وبيضر’بها ب القلم وبيقولها بتخونيني انا ليهه دنا حبيتكك
نور بعياط: اسمعني والله انت فاهم غلط انا وقاطعها يزن وهو بيشدها وراه وركبها العربية بع@ف
وراحو البيت يزن دخل البيت ورماها علي الارض وقال: وويترا بقا ابن مين اللي في بطنك ده
نور بصد@مة. ووجع: انت بتقول اي ده ابنك والله انت مش عايز تسمع الحقيقة.
يزن بغضب غوري من وشي ادخلي اوضتك ومن انهرضة هتشوفي الوش التاني
نور قالت بزعيق: خسارة حبي فيك انها تخليك تشك فيا
يزن بغضب وراح ضر’بها ب القلم جامد لدرجة انا مناخيرها نزفت وحدفها في الاوضة ونزل وقفل الباب وراه بعنف
نور قعدت تعيط جامد وبحرقة علي حبها وقامت تاخد شاور ونامت بتعب وحزن
يزن في مكان مهجور
يزن بصريخ: ليههه ي نور تخونيني انا حبيتك ومحبتش غيرك ولسه بحبك تخونيني اناااا
ويزن روح ودخل لقي نور نايمة اتنهد بحزن ودخل يستحمي وطلع نام جنبها بس مخدهاش في حضنة
في الصباح يزن قام وراح يقابل آسر.. صاحبو
آسر: اي ياعم البوز الي انت عمله ده في اي
يزن بحزن: نور طلعت بتخوني
آسر بصد@مة: ازاي ده
يزن قصلو كل اللي حصل
آسر بتفهم: علي فكرة دي شكلها لعبة لانها قعدت تقولك انت مش فاهم الحقيقة وان رسالة تتبعتلك وحد يقولك كده ده معناه انها لعبة
يزن: طب هنعرف منين
اسر: انا اعرف واحد هكر بيعرف مين صاحب الرقم وهيجبهولك
يزن: يلا بينا عليه بسرعة
آسر اخد يزن ووداه عند الرجل ده
الراجل: الرقم ده صاحب واحدة اسمها سوزي العميري
يزن بصد@مة: ازااي هي دي ورا كل دهه؟
آسر: هي مين دي ي يزن
يزن: دي طالبة عندي في الكلية وبتعمل مشاكل مع نور بس انا هربيهاا وهشوف قالت اي لابن خالتها ده يعمل كده
آسر: هتعمل اي طيب
يزن بخبث: همثل عليها الحب
جه بليل ولسه يزن بيعامل نور نفس المعاملة وبيقول في نفسه غصب عني وصدقيني هنخلص منهم
ثاني يوم في الجامعة
يزن راح يكلم سوزي
يزن بخبث: تتجوزيني
نور من وراه: نعمم؟
يزن بخبث وتمثيل: تتجوزيني ي سوزي
سوزي بفرحة: بجد ثم قاطعتها نور وهي بتدمع وقالت
يزن انت بتقول اي تتجوز مين
يزن ببرود: هتجوز سوزي ع اقل مش بتخوني زيك
نور بعياط: انت مش عايز تسمع الحقيقة وانا غلطانة اني حبيتك
يزن بجدية: انا مش هتكلم كتير وكتب كتابي علي سوزي بكره
سوزي بصت ل نور بانتصار وقالت: دي احلي مفجأة ي قلبي ونتي ي نور معزومة علي كتب كتابنا طبعا
نور بصت ل يزن بوجع ومشيت روحت بيتها وقعدت تعيط علي حبها ليه وانو ازاي عمل كده فيها ومش مصدقها وقررت انها هتتعامل ببرود وهتتغير
نور نامت ويزن جه بليل بعد ما خلص القاعدة مع سوزي
ودخل الاوضة بص علي نور واخد نفس عميق وقال: آسف.. بحبگ
واستحمي ونام بجوارها تاني يوم يزن كان مشغول ب كتب الكتاب ونور عهدت نفسها انها هتحضر كتب كتابهم ومن انهرضة مش هتعتبره زوجها
وجه بليل وكانت نور متشيكة ولابسة فستان ازرق طويل واسع شوية وطرحة سوداء وكعب اسود وميكب سيمبل
ويزن كان لابس بدلة لونها اسود وكرفتة سوداء وقميص ابيض وجزمة سوداء وكان انيق جدا
سوزي كانت لابسة فستان ابيض قصير جدا قبل الركبة وحاطة ميكب كتير وعاملة شعرها ديل حصان ولابسة كعب ابيض
وآسر جاب الشيخ وجه
الشيخ لسه هيكتب الكتاب يزن اتفجأ ب نور وهي نازلة وبتقولهم مبروك
يزن بصلها بصد@مة وكان زعلان من نفسه اوي
بس سوزي قالت ل يزن يمضي ان لما يطلقها يدفع ليها مليون جنيه
وهنا عرف انها مادية ومتجوزاه لفلوسة
ومضي عليه وكتبو الكتاب
جه اليل ويزن دخل الاوضة بتاعت سوزي وقالها معلش ي حبيبتي هنام انهرضة ويوم تاني.
سوزي بغيظ: ازاي ياعني انهرضة دخلتنا
يزن بتمثيل: معلش ي حبيبتي تعبان شوية
جه اليوم التاني
نور صحيت وفطرت ولبست عشان تروح للدكتورة
بس يزن صحا وسالها رايحة فين
نور ببرود: رايحة للدكتورة عشان اتابع الحمل
يزن: طيب اصبري هلبس واجي معاكي
نور: مش لازم
يزن بعصبية مفرطة: ازاي ياعني اللي في بطنك ده ابني ي هانم
نور بهدوء: تمام
يزن راح يلبس وسوزي صحيت وسالته: رايح فين
يزن وهو بيلبس: رايح مع نور للدكتورة نشوف صحة البيبي
سوزي: مش تتاكد ده ابن مين الاول
يزن برفعة حاجب وتركيز ليها: وانتي عرفتي منين انها كانت بتخوني
سوزي بتوتر وخوف باين عليها: اص اصل انت قولتلها امبارح خونتيني ليه قدامي
يزن بصلها شوية وبعدها قال: ومالك وشك اصفر وخوفتي كده
لمتابعة القراءة اضغط على الرقم 6 في السطر التالي 👇